onsdag, september 13, 2006

Kommunikation er vigtigt

Når man arbejder på et reklameburau, er det vigtigt at der er en god kommunikation mellem reklamebureauet og kunderne, og at man forstå hinanden.

Og det er ikke altid at et ord kun har en betydning.
Her er nogle eksempler på, hvor stor forskel der er på mænd og kvinders opfattelse af ord:

Dims:
Kvinde: Ethvert stykke værktøj, samt betegnelse for alt på Silvans varelager.
Mand: Lukkemekanismen på en BH

Sårbarhed:
Kvinde: At åbne helt op for ens inderste følelser.
Mand: At stå mur ved et frispark og holde hænderne på ryggen.

Kommunikation:
Kvinder: At dele tanker og følelser med ens partner.
Mand: At skrive et par ord på en seddel, inden man pludselig tager på weekend med gutterne.

Røv:
Kvinde: Den del af kroppen, som ethvert stykke tøj forsøger at gøre større end den er.
Mand: Den man "mooner" med.

Mave:
Kvinde: Den del af kroppen, som ethvert stykke tøj forsøger at gøre større end den er.
Mand: Den del af kroppen, hvor man kan støtte sin øl.

Bryster:
Kvinde: Den del af kroppen, som ethvert stykke tøj forsøger at gøre mindre end de er.
Mand: Den del af kroppen, man vurderer, når en kvinde kommunikerer med én.

Underholdning:
Kvinde: En god film, bog eller koncert.
Mand: Alt hvad der kan gøres samtidig med at man drikker øl.

Luft i maven:
Kvinde: En kedelig bivirkning af fordøjelse.
Mand: En uendelig kilde til kæmpe morskab, selvforherligelse og mandehygge.

Mad:
Kvinde: Alt, der feder.
Mand: Alt, hvad der kan spises samtidig med, at man drikker øl og ser TV.

Kærlighed:
Kvinde: Den største og dybeste følelse mellem mand og kvinde.
Mand: En 2-sekunders fornemmelse, der opstår enten ved udløsning eller når ens fodboldklub scorer.

Har din virksomhed svært ved at få kommunikeret jeres budskaber ud til slutbrugerne, så tag en snak med et reklamebureau (Kontakt Reklamebureauet Hoeg2)
Her kan du se lidt om hvad vi blandt andet tilbyder (Hoeg2 Reklamebureau)

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Du glemte noget. Den møntlignende genstand, der anvendes til låsemekanismen i en indkøbsvogn, er også en dims. Den har altid været en dims og vil i al evighed fortsætte med at være en dims. Nemlig ;)

13 september, 2006  
Anonymous Anonym said...

Det har du da ret i.. den havde jeg lige overset ;)

13 september, 2006  

Send en kommentar

<< Home